Powered By Blogger

måndag 2 april 2012

Dagens & vill ni haka på en utmaning i veckan?

Om det där med konsten att få till kombos på morgonen så funkar det så här för mig: att jag 90 procent av alla dagar får en uppenbarelse när jag står i duschen om exakt vad jag vill ha på mig. Väldigt praktiskt och smidigt, om inte just det råkar ligga i tvätten… 
Men så har vi de andra 10 procenten. Där hjärnan inte alls samarbetar i outfitväg utan envisas med att bara tänka på helt andra saker. Idag var en tioprocentardag. Så då blev det plan B, som jag ofta tar till vid just de tillfällena. Där jag dessutom ofta är sen… Jag blundar, trevar mig fram till garderoben, öppnar den och rycker det händerna först lyckas nudda. Vilket denna dag blev: 


En gammal wrap som inte har fått se dagens ljus på evigheter. Tyvärr. Mycket på grund av att den under en längre period har levt i en tillvaro av att den inte har passat mig, men om man bortser från det så slog det mig att jag använder mina äldre Mollysar alldeles för sällan. Det blir för det allra mesta enbart de senaste plaggen som släpas ut i verkligheten. 
Så då tänkte jag ge mig själv en utmaning, som går ut på att rota längst bak i garderoben. Bestämde mig först för att köra på det konceptet hela veckan men eftersom jag troligast ska ut på galej på torsdagkväll och då redan har en stass som inkluderar en aktuell Odd Molly i tankarna så får det bli en mesomgång som bara sträcker sig fram till dess. 
Och så fick jag en idé till, nämligen att kolla med er, om det är någon som har lust att haka på min halva ”åldringsvecka”? Som innefattar alla plagg med äldre stämpel än pre-spring -12. Vad säger ni? Kan det vara en kul idé?... Peace out!

19 kommentarer:

  1. Kul ide´! Jag har ju sålt av det mesta men det kan bli en rolig utmaning, att använda de jag har kvar. Jag är på :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter att ha kikat in i min garderob tror jag att jag får svårt att få ihop åldrade stassar för en vecka. Det jag har kvar är främst sommarplagg. Så jag hoppar över och följer med spänning er andras fina kombosar istället :) Ha det gott! Kram

      Radera
    2. Haha.. jag igen :) Ska nog få ihop något så jag är med ändå :) Kram

      Radera
    3. Haha... du är för rolig... Kul att du är på i alla fall! :o) Kram!

      Radera
  2. Hihi, kul ide! Synd jag inte har blogg för här består garderoben säkert till 90% av plagg som kvalar in i den divisionen, hopplös samlare som jag är!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är lätt på. Skulle verkligen behöva lufta lite oldisar :-) Börjar imorrn :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Sören vad fin du är i den! :) Ska bli kul och se alla dina fina gamla godingar.

    Nu sitter jag typ och sover så tror minsann att jag ta och lägger mig.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är på, låter som en rolig grej. Själv har jag nästan bara gammalt kvar i garderoben då jag sålt mycket av det nya, så för mig är det perfekt.
    kram

    SvaraRadera
  6. Det hänger jag lätt på! Här är det mesta av den äldre sorten :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Kanske....mina Mollysar är inplastade och jag tänker ha de jag lätt kommer åt. Men i morgon fixar jag det lätt om det inte blir 20 grader varmt :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken storlek har du på den wrapen?
    Kram Viktoria

    SvaraRadera
  9. Hade varit kul men jag kommer inte i dem än :-/

    SvaraRadera
  10. Vad kul att ni vill haka på!!! Trots att jag själv står helt rådvill denna morgon och inte har en susning om vad jag ska ta på mig, får väl bli en repris från gårdagen, att rycka första bästa ur garderoben... fortsättning följer...
    Om du vill Nena så kan jag göra utrymme för dina dagens här... och köra dagens by me och Nena... Bara hojta i så fall... :o)
    Jag har storlek 2 i wrapen på bilden.
    Ha en bra dag därute. Kram på er allihop!

    SvaraRadera
  11. Himla rolig idé. Fast mina äldre mollysar passar inte så bra just nu. Men vänta bara...:-D

    Många kramar
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast de kommer att passa... snart... och då kör vi igen... såklart :o) Kram!

      Radera
  12. Är det fusk om man inte har något ur kollektionen 2012? Utan bara oldisar... Fick värsta "vill också vara med"-hicka. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske förklarade uruselt men tanken vara att bara ha oldiesar...inget 2012. Kram!

      Radera
    2. Jepp. Det jag försökte säga var att om man inte har några nya att låta bli att ha på sig, utan har oldisarna i alla fall.

      Hoppas orken återvänder!

      Radera
  13. Kul Josanne, jag vill vara med!
    Kram!!!

    SvaraRadera