Powered By Blogger

tisdag 30 juli 2013

Gårdagens inredningsspaning i Helsingör

I sällskap av en före detta dekoratör och en med gigantintresse och himla bra känsla för inredning var det ganska givet att jag och kamraterna J och J skulle dröna in i ett par sådana butiker under vår danska utflykt igår. Och ännu mer självklart att jag inte kunde låta bli att okynnesknäppa en liten drös bilder. Dessa:


Greengateprylar och fina krukor, mina tankar gick osökt till Flippis här. 


Ingen spegel utan att hackspettrion skulle titta fram ur den. Helt underbar ram.


Blev lite kär i kistpallen. Så pass att jag fortfarande klurar på om jag skulle fixa att snickra till en egen liknande själv. Utan att kunna snickra. 


Extremfin yta på det där bordet. Whitetrash när det är som bäst liksom. 


Ännu mer vill ha. Även om det skulle ta upp halva mitt vardagsrum. 


Jag är inte så förtjust i skyltar men denna var ändå ganska fin. 


En uppspikad träkorg på en vägg med blomma i. Riktigt coolt och kanske en idé jag snor rakt av så småningom.


Inte för att jag vet vad jag skulle ha i de där småkorgarna men något hade jag nog kunnat hitta på för himla söt och villhaig hylla var det.


Jag tror det var lampan jag gillade här. Kanske hängkrukan. Kommer inte helt ihåg.


Denna butik har jag helt missat tidigare. Men inte en chans att jag gör det igen för det var här vi alla tre shoppade och hade ekonomin tillåtit hade det blivit betydligt mer som fått vandra därifrån med mig. 


Glaskupor av alla de slag är något jag gillar skarpt men med tanke på mina fyrbenta, tillika väldigt osmidiga familjemedlemmar så skulle jag aldrig våga köpa någon tyvärr.


En annan av mina små inredningsfetischer; pryttlar som hänger. Speciellt ljuslyktor.


Metallkorgen till vänster är en exakt sådan jag fick med mig därifrån. Och som jag är galet glad för.


Som sagt: saker som hänger. Och dessutom en påminnelse att jag har ett par gamla grenar från Gotland som dräller någonstans. Kanske ska de få åka fram i rampljuset och bli någonslags installation som bär på saker... Hur som helst var det superkul att inredningsspana. Och inspirationsgivande. Så det lär allra troligast bli fler inlägg i denna stil framöver. Känns det okej för er?... Kram! 

10 kommentarer:

  1. Mycket fina pryttlar:) Metallkorgen du köpte var skitfin! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gillar den som tusan, inte riktigt bestämt vad jag ska ha i den bara, har lite olika idéer så det lär visa sig. Kram!

      Radera
  2. Superfin korg och den butiken har jag nog också missat??? Kanske lika bra. Ville in på bakgården igen idag, men där var stängt, så snopet :( Mera inredning passar mer än bra för mig, så roligt ju!! Klem från en som inte köpte den minsta lilla Greengate- pryl idag.

    SvaraRadera
  3. Korgen var väldigt fin! Passar till mycket! Gärna mer av detta! Inredning är alltid kul! Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Helt ok och roligt med inrednins span..jag jobbar i en sån butik nu så det är alltid kul att få se från andra butiker !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  5. P.s Vi ska ta in Please Jeans i butiken också..lycka !!!

    SvaraRadera
  6. Vad mycket fint ni spanat in. Korgen var också superfin. kan ju ha vad som helst i den...nästan. Kramar

    SvaraRadera
  7. Åh, vart hittade ni Greengate? Tokletade sist jag var i Helsingör...förut fanns det någon stor fin inredningsbutik som hette något m Stjärn ..... men den verkar ha stängt? Kram!

    SvaraRadera
  8. Härligt med lite inredning med i din blogg!:D
    Alltid kul att se vad du har för dig pinglan;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera