Powered By Blogger

tisdag 30 juli 2013

Rapport från gårdagens liva-upp-en-måndag-utflykt

Eller så kunde rubriken varit Frosseri i egodiverier… för shit vad vi verkade egenkära igår. Jag och mina lovely utflyktskamrater Jeanette och Jenny. När vi fick för oss att liva upp måndagen med en tur över sundet. Till Helsingör, Danmark.


Glittervin var såklart tvunget att testas, inte gott men vad gör det när det ser kul ut


Egodiverier som sagt... och fler skulle det bli under vår lilla runda som inredningsspanare, en aktivitet som får ett eget inlägg lite senare. Fast de var inte därför vi var där, utan för att ha vinpicknick så matbutiken blev nästa anhalt. 


Där vi i princip shoppade trippelt av samma saker. Tyder på att samtliga tre har bra sak för picknickerier tycker jag.


En meter popkorn för en tia, ett självklart köP det också.


Dagens sötaste var den lilla valpen, vilket dock inte hundrade tanttrion att fortsätta knäppa bilder på sig själva.


Men det blev lite tjatigt efter ett tag och vi svängde av från huvudstråken för att...


... landa i tystnaden vid nunneklostret. 


Eftersom vi visst råkat shoppa lite pryttlar på vägen blev dessa inspekterade, som Jeanettes blivande bomullsburk och en tygkorg.


Jenny slog till på plattisar, som på svenska kallas bruna sandaler. Själv fick jag med mig... 

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER.

5 kommentarer:

  1. Haha, jag älskade glittervinet! Smakade saft och dessutom såg det nästan magiskt ut med allt det där guldglimret snurrandes däri. Gött.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man blev lite kär i utseendet faktiskt :o) Kram!

      Radera
  2. Riktig sommarutflykt!
    Åh såna popcorn fanns när jag var liten.
    Söte söte frallan! Och underbettet Bosses matte hälsar att du gärna får följa henne så du få se honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst fanns det? jag har också för mig det, med popkornen alltså. Du får sms´a över vad Bosse heter på Insta för såklart vill jag följa en sådan sötnos. :o) Kram!

      Radera
  3. Haha vilken härlig dag o vi stranda på rätta ställer vid nunne klostret ;)) kunde inte hittat en bättre plats :) Kram Jeanette

    SvaraRadera