Powered By Blogger

måndag 31 mars 2014

En slags rapport från lördagens lyxdejtdag i Hörby - del 1

Det började med ett tidigt tåg till Lund där jag hittade inspiration till ett häftigt möblemang, kanske ett kommande projekt. Om jag skulle få en trädgård, och...


... så inväntades tåg två som tog mig till mellanlandning hos Misse och company i Lingonland. Där det bjöds kaffe med just Lingon, the pojkvän och Anette, innan... 


... Maria anlände, det togs lite egobilder och sedan bilades iväg till grannbyn, Hörby och den excellenta butiken Iris & Pelle. Där... 


.... även Anna, arrangör av denna dag och Helena fanns på plats. För något som blev ett massivt race i klänningsprovande...


... Anna i en för henne väldans klädsam dress...


... Jeanette och Lingon i två andra som visade sig bli väldigt populära, då de provades av de flesta i församlingen...


... medan även Christina anlände till platsen, och slutligen också Camilla.


Medan jag mest tokplåtade, till exempel sådant jag gärna hade ägt.


Och det provades igen och till slut var även jag med på de noterna och... 


... krängde på mig en av de där klänningarna från Ilse Jacobsen.


Hann dock även okynneslukta mig igenom hela sortimentet av Voluspaljus.


Christina i blus från 60 Days som hon fann spontankärlek i.


Lingon var tapper i provrummet och betade av en hel rad med mönstrade dressar. Medan några andra fick för sig att det även gick att posera i egna stassar:


Och mellan varven fikades det. På sådant som till exempel kaffe, ljuvligt nybakt bröd, livsfarligt god brieost och knallröda gubbar.


Jag kunde inte bestämma mig för om denna tunika signerad Desigual var snygg eller inte och var därför tvungen att kasta på mig den, utan att för det kunna bestämma mig. Däremot florerade plötsligt en annan liten skapelse som definitivt landade på plussidan...


... till och med så pass att vissa blev inviterade till finfotohörnan iklädd den. 


Annat som föll en del av damligan i smaken var dessa chokladgodisfyllda konstverk:


Lite sistaminutenspan och en provsittning innan...


... vi efter någon timme lyckades slita oss och knalla ut i det soldränkta klimatet...


... för vidare färd mot de andra förutbestämda aktiviteterna. Som ni får se i nästa inlägg. Som jag kastar ut lite senare idag. Till dess peace out & trevlig måndag!

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på våran underbara dag *ler*, TACK snälla för att jag fick träffa dig igen <3 OCH hoppas på att du får en riktigt bra dag <3 <3 <3
    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ni haft kul. Det där vita linnet ville jag min mamma skulle få men de hade inte hennes storlek på Väla. För att vara Desigual gillade jag det. Annars får jag mest krupp i den butiken alltså. :p Kramis

    SvaraRadera
  3. Du fångar dagen bra med din berättelse och dina fina bilder! Härligt hade vi det :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Helt underbar bilder och reportage! Du är bäst. :) Jag bara älskar bilden med Misse när vi fikar. :)
    Kramar!!!

    SvaraRadera