Powered By Blogger

fredag 2 mars 2012

Två plagg – fyra färger: ännu en liten Molly-provning

Idag var det Factory Malmö som blev offer för min hängivenhet att prova Mollysar. Och två nyinkomna plagg, fast i dubbelt upp i färger. Så över till dem på en gång:



Good s/s dress, white 999:-

Storlek 2. Denna har jag varit supernyfiken på. Och mötet irl idag blev ingen besvikelse direkt. Snarare ett kliv upp på önskelistan. I mjukaste bomull, normal i storlek, ganska rak i modellen och med världsfinaste spetsinfällningen i ryggen.


Good s/s dress, dark indigo 999:-

Storlek 3. Inte så stor sizeskillnad jämfört med den vita som jag provade i 2. Inte över bysten i alla fall, denna blev dock lite bylsigare i kjolen. Så för min del håller jag på 2. Färgen är riktigt mörkt blå, snudd på svart, eller lila som Lingon tyckte.


Heavy metal cardigan, vintage turquoise 1499:-

Storlek 1. Igår provade jag den grå och kände ett starkt drag efter att få testa de två andra färgerna också. En önskan som infriades idag. Hade fått för mig att den var lite stor i storlek, därav en 1:a här, som dock var lite snudd på för liten upptill. Fin brodyr och fin färg i alla fall, någonslags mix mellan blå och turkos.


Heavy metal cardigan, apricot 1499:-

Storlek 2. Min personliga färgfavorit. Precis som de övriga är den lite silverglittrig upptill och har supernajsa broderier lite här och var. Megajuk och lite stretchig. 


Undrar ni något mer om plaggen så är det bara att hojta i en kommentar. Och från nytt så kommer det lite äldre Mollysar här som nästa inslag. Det är L8 som har rensat och har fem plagg till salu. Hoppas ni har en bra kväll. Kram för nu!

6 kommentarer:

  1. Gillar apricot-färgen. Mycket snygg.
    Den vita klänningen - var den avslöjande på något sätt och vis. Blir lite nojjig på sånt. Är den i bomull? Snygg var den iallafall. Måsta kanske prova själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är i bomull men av lite tjockare kvalitet, utan att vara bylsigt tjock, liksom... Jag tycker inte att den var avslöjande. Hade grått linne under och tänkte inte på med det i alla fall att den skulle skina igenom. Men prova själv är nog smart. Kram!

      Radera
  2. De två översta verkar lika fins som jag anat, snygga på sig! Koftorna är ursöta verkligen! Sedan är det ju vilken färg då... Blir nästan lite småfarligt o konstatera hur snygga kläderna är, haha.. Fast jag vet nog ganska bra vad o inte som hamnar här så småningom.
    Tack för provningen! Ha en skön lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja speciellt den översta, den vita blev jag allt lite kär i. Och småfarligt har du absolut rätt i... ;o) fast jag som du har nog ändå hyfsad koll på vad som troligast kommer att få flytta hit och vad som inte får det. :o) Ha en bra dag. Kram!

      Radera
  3. Tack, Josanne! Kram L8!

    SvaraRadera